klantenservice
voor al je vragen
retourneren bij Blokker
binnen 30 dagen
- Gratis retourneren in de winkel, zonder aanmelden. Ook voor online bestellingen (behalve van verkooppartners of betaald met achteraf betalen). Zoek een winkel.
- Gratis retourneren per post: Meld je retour aan.
belangrijk om te weten over
retourneren bij Blokker
- Bekijk hier de retourvoorwaarden voor producten van verkooppartners. Deze kunnen niet worden geretourneerd in de winkel.
- Defect product? Ga dan naar onze garantiepagina voor meer informatie.
- Pakket zwaarder dan 30kg, of groter dan 176x78x58cm? Neem contact op met onze klantenservice: 088-9494800
vragen over
retourneren
Wat als ik een product van een externe verkooppartner wil retourneren?
Retourneer rechtstreeks aan de betreffende partner. Gratis retourneren is meestal mogelijk, maar vraag vooraf bij de desbetreffende externe verkooppartner naar de eventuele kosten of voorwaarden.
Deze artikelen kunnen niet worden aangemeld of geretourneerd bij Blokker. Neem direct contact op met de betreffende verkooppartner voor een kosteloze retour via de post.
Kan ik mijn aankoop ook in de winkel retourneren?
Je kan je online aankopen binnen 30 dagen gratis retourneren in een van onze winkels. Neem hiervoor je orderbevestiging mee. Deze is verzonden per email op de dag van aankoop.
Orders die geleverd zijn door onze verkooppartners kunnen NIET in onze winkels worden geretourneerd en niet bij blokker worden aangemeld. Neem direct contact op met de partner voor een kosteloze retour via de post.
Zijn er artikelen die ik niet kan retourneren?
Artikelen zoals hygiëneproducten, kunnen niet geretourneerd worden als de verzegeling is verbroken.
Enkele stuks serviesgoed (borden, glazen, bekers) kunnen enkel in onze winkels worden geretourneerd. Deze artikelen gaan vaak stuk tijdens het vervoer wanneer ze niet zijn voorzien van het juiste verpakkingsmateriaal. Dat vinden wij zonde.
Online sets, zoals serviessets of pannensets die samen verpakt en gekocht zijn kunnen enkel samen geretourneerd worden in de originele verpakking.
Hygieneproducten – zit dit nog in ons assortiment?
Hoe kan ik mijn online aankoop retourneren?
Log in op je Blokker account, ga naar 'Mijn bestellingen' of 'Retourneren', en volg deze stappen:
- Log in met je Blokker account en ga naar 'Mijn bestellingen' of naar 'Retourneren'.
- Klik bij de betreffende bestelling op 'bekijk'.
- Selecteer 'retourneren'.
- Kies het artikel dat je wilt retourneren en geef de reden van retour aan.
- Klik op 'bevestigen'.
- Na bevestiging krijg je verdere instructies over de vervolgstappen voor het retourproces.
Als je geen Blokker-account hebt, klik dan hier voor het aanmelden van je retourproducten.
Aan welke voorwaarden moet mijn retourartikel voldoen?
Het artikel moet in ongebruikt zijn, met alle accessoires, in originele verpakking, en niet langer dan 30 dagen geleden besteld.
Wat is de termijn voor het retourneren van een artikel?
Meld je retour binnen 30 dagen na aankoop aan en verstuur deze vervolgens binnen 14 dagen na aanmelding.
Kan ik een retouraanmelding annuleren?
Eenmaal je retour hebt aangemeld, maar toch van gedachten veranderd? Geen probleem, je hoeft niets te doen en kunt je artikel gewoon behouden.
Wat moet ik doen als ik een groot of zwaar artikel wil retourneren?
Neem voor items zwaarder dan 30 kilo of groter dan 175 x 78 x 55 cm contact op met onze klantenservice. Dan regelen wij een gratis ophaalafspraak met de bezorger.
Heb je een groot of zwaar artikel gekocht bij een verkooppartner? Kijk hier voor de retourvoorwaarden van onze partners.
Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug na het retourneren?
Je ontvangt je geld binnen 10 werkdagen na verwerking van je retour. Bij het retourneren van de volledige bestelling, zal je ook de verzendkosten terugkrijgen. Bij achterafbetaling via Paypal of Klarna wordt je aankoop geannuleerd. Ontvangen wij jouw retour na 30 dagen dan wordt het geld teruggestort op je rekening.
Kan ik het Europese modelformulier voor herroeping gebruiken?
Je kunt ook gebruik maken van het Europese modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is niet verplicht.
Kan ik een product van een externe verkooppartner online aanmelden?
Nee, neem contact op met de betreffende partner voor retournering.
Wat moet ik doen als ik een kapot product heb ontvangen?
In dit geval kunnen we je het beste helpen in een van onze winkels. De winkelmedewerker kan het product meteen beoordelen en de terugbetaling in gang zetten. Bij voorraad is er dan ook de mogelijkheid direct een vervangend product aan te schaffen.Komt dit niet uit, meld je retour dan binnen 30 dagen hier aan met de reden: ‘product is defect’. De retourzending zal worden gecontroleerd en er zullen geen retourkosten in rekening gebracht worden in het geval van niet uit gebruik voortkomende gebreken. Na het verstrijken van 30 dagen gelden onze garantievoorwaarden.
Kan ik mijn oude apparaat inleveren?
Ja, bij aankoop van een nieuw elektrisch apparaat kun je je oude apparaat inleveren voor milieuvriendelijke recycling. Opties zijn:
• Inleveren bij een Blokker winkel. Zorg dat het apparaat schoon en leeg is.
• Meegeven aan de bezorger na overleg met onze klantenservice die een afspraak inplant.
• Afgeven bij een lokale milieustraat.
Wat zijn de voorwaarden voor het inleveren van oude apparaten?
• Het apparaat moet stevig verpakt zijn, leeg, schoon, en vrij van vloeistoffen en vetten. Klik hier voor verpakkingstips.
• Losse onderdelen moeten vastgezet zijn om schade tijdens transport te voorkomen.
• Het pakket mag maximaal 175×78×58 cm groot en 30 kilo zwaar zijn, ander kun je ze afgeven bij een lokale milieustraat.
• Ons retour adres is goed leesbaar op de bovenkant van het pakket. Vermeld bij ons adres op het pakket, in de linkerbovenhoek het bestelnummer van je nieuw bestelde product.