Blokker Connect! biedt de unieke kans om kwalitatieve producten te verkopen aan de Nederlandse consument. Als verkoper profiteer je van onze marketing, advertising en miljoenen bezoekers die maandelijks op onze websites komen.

Blokker Connect! biedt als marketplace onze verkopers de mogelijkheid om producten te verkopen die aansluiten op onze formules. Je hanteert je eigen prijzen en levertijden, waarna je zelf de levering aan de klant en eventuele afhandeling van vragen en retouren voor je rekening neemt.

We zijn altijd op zoek naar kwalitatieve partners die samen willen werken en samen een online groei willen realiseren.

Veelgestelde vragen

Wat is ‘Blokker Connect!’?

‘Blokker Connect!’ is de marketplace ontwikkeld door Blokker.


De marketplace is een e-commerce platform dat werkt als een online winkelcentrum. ‘Blokker Connect!’ geeft je als externe verkoper de kans om je producten via onze websites te verkopen. Zo kan je profiteren van onze online marketing- en advertising activiteiten en de miljoenen bezoekers die maandelijks op onze websites komen.


Om te kunnen verkopen lever je bij Blokker Connect! productcontent, verkoopprijzen, voorraadinformatie en levertijden aan. Als je product via Blokker Connect! is gekocht, regel je zelf de tijdige levering, eventuele retourzending en klantenservice aan de koper.


Kan iedereen verkopen op ‘Blokker Connect!’?

Blokker Connect! is een gesloten marketplace. We hebben een selectief beleid in het toevoegen van nieuwe externe verkopers op ons platform.


We werken graag samen met externe verkopers die relevante producten en prijzen hebben, maar ook snel en betrouwbaar aan de consument kunnen leveren en als het nodig is een goede klantenservice bieden. Tot slot zoeken we partners die met ons mee kunnen groeien in een dynamische omnichannel omgeving.


Indien je interesse hebt om als verkooppartner bij Blokker Connect te verkopen, vragen wij je om bijgaand aanmeldformulier in te vullen waarna wij contact met je zullen opnemen.


In welke productcategorieën kan ik verkopen via ‘Blokker Connect!’?

Je kan producten aanbieden in de volgende categorieën:

• Klein & groot huishoudelijke apparaten

• Bagage, reisbagage & reisbenodigdheden

• Baden & slapen

• Dierbenodigdheden

• Huishoudelijk & schoonmaak

• Persoonlijke verzorging

• Beeld, geluid & fotobenodigdheden

• Wonen & vrije tijd

• Speelgoed

• Koken & Tafelen

• Koffie, thee & espresso

• Fitness producten

• Barbecues & barbecue accessoires


Het is niet mogelijk producten te verkopen in de volgende categorieën:


• Food

• Kleding en schoenen

• Cosmetica

• Erotische producten


Hoe voeg ik nieuwe producten toe?

We bieden twee mogelijkheden om producten toe te voegen:


• Gebruik de ‘Blokker Connect!’ wizard om een csv, xlsx, xml of txt te uploaden. Hiermee kun je op eenvoudige wijze alle producten aan de ‘Blokker Connect!’ categorieën en productattributen koppelen;


• Maak gebruik van onze ‘Blokker Connect!’ API en upload de producten.


We werken samen met zogenaamde aggregators zoals EffectConnect, ChannelEngine, Vendiro, Channable, ProductFlow en E-ss die kunnen helpen met het realiseren van de benodigde koppelingen. Het aansluiten op Blokker Connect! via een aggregator is doorgaans sneller en goedkoper.


Hoe vaak kan ik producten toevoegen, aanpassen of verwijderen op Blokker Connect!?

Producten kunnen elke 24 uur toegevoegd, aangepast of verwijderd worden.


Hoe beheer ik mijn assortiment, prijzen en/of voorraad op Blokker Connect!?

Assortiment, prijzen en voorraad beheer je via je eigen verkoperdashboard op ‘Blokker Connect!’. Je krijgt toegang tot het verkoperdashboard nadat we overeenstemming hebben over alle commerciële en operationele condities.


Hoe beheer ik mijn orders in ‘Blokker Connect!’?

‘Blokker Connect!’ stelt voor elke verkoper een verkoperdashboard ter beschikking om zelf de producten, prijzen, voorraden, orders en betalingen bij te onderhouden. In het dashboard zijn er ook rapportagemogelijkheden aanwezig om je commerciele en operationele resultaten in te zien en bij te sturen.

Een tweede mogelijkheid om je orders te beheren is om gebruik te maken van de ‘Blokker Connect!’ order API. Daarmee kan je de orders rechtstreeks in je eigen order managementsysteem ontvangen.


Wie verzendt het product dat gekocht is via ‘Blokker Connect!’?

Als externe verkoper verzendt je zelf de producten in je eigen productverpakking naar de koper. Het ‘Blokker Connect!’ team helpt om de klantervaring zo goed mogelijk te laten verlopen. Tijdige en juiste levering is voor ons een belangrijk aandachtspunt!


Wie bepaalt de verzendcondities?

Als externe verkoper bepaal je zelf de verzendcondities zoals levertijd en prijs ( inclusief de verzendkosten). De gehanteerde verzendcondities moeten wel dezelfde zijn als de verzendcondities op de eigen website. Je bent ook akkoord met het bieden van gratis retourneren aan de consument. Daarmee zijn we transparant en duidelijk naar de consument.


Aan welke eisen moet een externe verkoper voldoen om te mogen verkopen?

We hebben commerciële en operationele normen geformuleerd waaraan je als externe verkoper moet voldoen om te komen verkopen.


Als externe verkoper ben je bijvoorbeeld akkoord om te werken volgens de uitgangspunten van het Thuiswinkel.org keurmerk. Daarnaast accepteer je een aantal operationele normen zoals een leverbetrouwbaarheid van 98% op tijd geleverde producten aan de koper.


In welke markten kan ik verkopen via ‘Blokker Connect!’?

Je kan je producten verkopen en verzenden aan kopers in Nederland.


Wanneer word je als verkoper betaald?

Je wordt als verkoper twee keer per maand uitbetaald door Blokker Connect!. Een uitgebreide betaalspecificatie is ook beschikbaar in ons verkoperdashboard.


Ik zie dat mijn product al verkocht wordt via Blokker Connect!. Kan ik mijn product wel aanbieden?

Ja, dat is mogelijk. We willen graag de consument helpen om de beste deal in de markt te vinden door het zoekproces van de consument te vergemakkelijken. Door meerdere aanbiedingen van verschillende verkopers te tonen, vergroten we voor de consument de kans dat hij slaagt. Immers, niet elke consument let op dezelfde zaken bij zijn aankoop. De ene klant wil iets snel hebben en is bereid iets meer te betalen, een andere consument wil altijd de laagste prijs, maar is bereid om iets langer op zijn levering te wachten. Op deze wijze kunnen we dus samen meer klanten beter helpen.